CUTE GIRL



i miss you..
Sunday 20 March 2016 | 11:28 | 0 Words
Tiba tiba rasa malam ni nak update blog. Dah lama tak update. Tkde cerita kan. buat apa nak update. Aku update ni pun sebab rasa bosan yang teramat. Patutnya study wehh. duh. study week kot. heol. Esok ah baru start study. Apa nak jadi doh. haha.

Untuk semua yang fikir aku kuat.. dan untuk diri aku jugak.. aku fikir aku kuat. tapi, sebenarnya aku tak. aku sebenarnya tak kuat yang macam aku sangka. pemergian arwah ain betul betul buat aku jatuh. betul betul buat aku jatuh. buat aku hilang fokus. buat aku hilang tujuan. buat aku macam atas awang awangan. buat aku hilang selera makan aku. roomate aku pun dah risau tengok aku macam tu. pada umur aku 20 tahun, aku hilang kawan baik aku. aku hilang my other side kat lendu.  aku hilang salah satu semangat aku. padahal baru je 1 setengah tahun kenal tapi, she is my everything. kami saling contact each other everytime. dari minggu orientasi lagi kami dah kenal. aku tukar kelas sebab nak sekelas dengan dia. tak kisah apa yang ex classmate aku lain nak cakap pasal aku. 


aku rindu suara dia. aku rindu nak dengar bebelan dia. aku rindu nak dengar gelak tawa dia. aku rindu nak ber'fangirl'ing dengan dia. aku rindu nak lepak dengan dia. aku rindu nak dengar dia panggil aku 'mommy'. aku rindu tangan dia yang selalu geletek aku kat leher. aku rindu nak selfie dengan dia. aku rindu nak whatsapp dengan dia. aku tak pernah terfikir nak record video dengan dia sebab aku rasa kami akan jumpa setiap hari hari. but, now i regret it. tak jumpa sabtu ahad pun dah rindu, apatah lagi aku takkan jumpa dia lagi sampai bila bila.. i miss her so much. no word can describe how much i miss her.


sepanjang setahun setengah ni, so much memories i created with her. aku belajar braid rambut sebab dia.. masa aku cerita aku buat fanfict, dia cakap dia nak baca. aku dah bawak buku tu ke kolej, just tak sempat nak bagi dia baca. banyak benda aku tak sempat nak buat untuk dia. nak bagi rasa spagetti bolognese yang aku masak. nak curlkan rambut dia. nak tidur kat bilik dia. nak dinner dengan dia only. 


masa dia tidur kat bilik aku 3 weeks before she pass away.. dia ajak aku makan kat bentara dengan bf dia, tapi masa tu aku dah beli makanan. so, aku tunggu kat bilik je lah. sebab dia lama sangat kat bentara dan untuk memujuk aku, dia belikan aku ice cream milo and kami makan kat tangga kolej menghadap kolej lelaki. main bedal je padahal waktu tu aku pakai kain batik je kot. haha. kiteorang berborak kat situ agak lama sambil makan ice cream sebelum masuk bilik aku. masuk je bilik, kiteorang fangirling. oh yeah. lepas tu.. movie time! mesti la tengok cerita hantu.. terjerit sama sama. aku lupa cerita apa. sambil tengok movie tu, sambil tu aku jugak aku braid rambut dia. haha.


that night. lepas tengok movie. letak 2 tilam kat bawah dan kiteorang tidur sama sama. i really miss that moment. for the first and last time aku dapat tidur sebilik dan bersebelahan dengan dia. kiteorang terus borak sampai 3 pagi. esoknya, aku masak untuk dia. for the first n last time jugak. aku masak nasi goreng dan dia kata sedap. 


kami dah janji sem depan nak duduk sebilik. dia suruh aku pindah ke kolej dia surat mohon duduk sebilik pun aku dah start karang.. tapi, benda tu takkan jadi realiti sekarang.. dia dah takde. tapi, aku cadang nak duduk kolej dia. sebab dah janji kan.. tapi, sebilik dengan orang lain la.. bila nak lawat nia kat bilik dia haritu, aku singgah dulu bilik ain. aku ketuk pintu dan ada orang bukak tapi bukan roomate dia, kawan roomate dia yang aku tak beberapa rapat. bila dia bukak pintu, benda first aku nampak is katil dia.  i just stand there. in front of her room. nak melangkah masuk tapi kaki aku tak benarkan. mata aku mula berair. kawan roomate dia tegur.. "nak masuk?". aku jawab, "tak tak. saje je singgah. nak pergi bilik kawan." dan aku terus pergi. pergi ke bilik nia di tingkat 3. 


thanks to nia, ning, min.. yang always support dan teman aku kat lendu lagi lagi bila ain dah takde dan tak lupa gak thanks to lydia, amiey, linda dan khai yang support aku dari jauh... i love you guys so much. 





-Past- | -New-